
Sułkowice – instalacja o mocy 7,36kWp
Zawsze powtarzamy naszym klientom, że sprzedaż instalacji fotowoltaicznej nie powinna kończyć się na montażu i zgłoszeniu instalacji do zakładu energetycznego przez wykonawcę. Polecamy uwadze fakt, iż opieka pomontażowa jest w całym procesie współpracy równie istotna!
Poproszono nas o montaż instalacji o mocy 7,36 kWp na wschodniej połaci dachu domu jednorodzinnego. Montaż przebiegł zgodnie z założeniami, gładko i bez problemów. Instalacja uruchomiona, sprawdzona - wszystko w porządku, czekamy na wymianę licznika.
W dniu wymiany licznika dzwoni do nas nasz klient informując o tym, że zaistniał problem. Z marszu został wysłany od nas na miejsce monter, celem sprawdzenia i oceny sytuacji. Jakież było nasze zdziwienie, gdy po pomiarach napięcia na fazach w sieci wartości okazały się być KILKUKROTNIE przekroczone (na jednej z faz zanotowaliśmy 301V !!!). Jako że jest to błąd leżący ewidentnie po stronie sieci, a nie instalacji pv, moglibyśmy zakończyć w tym momencie swoją interwencję. Ale tak jak zawsze przedstawiamy się klientom, tak i robimy - dbamy o ludzi którzy nam zaufali. Bez zbędnej zwłoki wystosowaliśmy pismo reklamacyjne do dystrybutora energii (w tym przypadku PGE ) z prośbą o natychmiastowe obniżenie napięcia. Po dwóch dniach elektrownia przywróciła prawidłowe wartości napięcia.
Pamiętajcie – nigdy nie opuszczamy naszych klientów w potrzebie!